Proloterapi

Proloterapi; zayıflamış, yıpranmış, hasarlanmış, gevşemiş ve gücünü kaybetmiş tendon, ligament ve eklemlere proliferatif hücre ve doku yenileyici olan solüsyonların enjekte edilmesi esasına dayanan bir tedavi yöntemidir. Enjekte edilen proliferatif maddeler eklemlerde, tendonların kaslarla birleşme noktalarında ve kasların kemiğe yapışma yerlerinde, kontrollü bir inflamasyona iltihaba yol açar. Vücut bu bölgeye kan ve besin desteğini artırır, bunun sonucunda da dokuların yenilenmesi ve eski gücüne kavuşması sağlanır.

Proloterapi yaklaşık 50-60 yıldır dünyanın birçok gelişmiş ülkesinde başarıyla ve yaygın olarak kullanılan bir tedavi yöntemidir.

Seans sayısını ve nasıl yapılacağını hastanın ve hastalığının durumu belirler ve birçok faktöre bağlıdır. Hastanın yaşı, kilosu ve hastalığın süresi, hasarın büyüklüğü ve derecesi, diyabet, hipotiroidi, metabolik sendrom, obezite, sigara ve alkol kullanımı gibi ilave problemlerin olması iyileşme süresini uzatır. Çoğu hasta için 4-6 seans yeterli olurken bazı hastalarda sonuç almak için 8-10 seanslık uygulamalar gerekebilir.

Enjeksiyonlar 3 haftada bir yapılmaktadır. Fakat doktorunuz tedavinin seyrine göre bu süreyi 2 haftaya kadar kısaltabilir ya da 6-8 haftaya kadar uzatabilir.

Proloterapiden sonra ilk 3 gün istirahat önerilir ve tedavi yapılan bölgeye ilk 3 gün 3-4 saatte bir 15-20 dakika sıcak su torbalarıyla sıcak uygulama yapılması önerilir.

Proloterapiden sonra asla NSAİ grubu dediğimiz antienflamatuvar ağrı kesicilerden (apranax, majezik, voltaren, etol, melox vs. gibi) alınmaz. Antienflamatuar etkisi olan bu ağrı kesiciler proloterapinin etkisini ortadan kaldırır. Çok ağrınız olursa size reçete edilecek olan antienflamatuar etkisi olmayan parasetamol grubu ağrı kesiciler (parol, minoset vs. ) ya da tramadol (contramal, zaldiar) alabilirsiniz. Bu konuda doktorunuza danışabilirsiniz.

Proloterapide sık görülen yan etkiler enjeksiyon bölgesinde ağrının artması (aslında beklediğimiz ve istediğimiz bir durumdur), morluk, şişlik, sertlik, grip benzeri semptomlar olabilir. Bu yan etkilerin hastaya bir zararı yoktur ve zamanla kendiliğinden geçer.

Proloterapi uygulaması Kortizon içermez.

Proloterapinin uygulandığı başlıca hastalıklar;

• Eklem gevşeklikleri ve güç kaybı (laksite)
  • Tendinit ve ligamentit (Tendon ve ligamentlerde iyileşmeyen kronik ağrılar)
  • Artroz (eklem kireçlenmeleri, aşınma ve eskimeler)
  • Bel ağrıları( fıtık, kireçlenme, operasyon sonrası)