Klinik Pilates

Pilates’e dayalı egzersizler hem genel hem de klinik bir egzersiz yöntemi olarak giderek popüler hale gelmektedir. Joseph Pilates (1880-1967) tarafından geliştirilen, özel ekipmanlar kullanılarak genel vücut esnekliği, sağlığı ve gücünü arttırmaya, postürünü düzeltmeye ve bu hareketleri solunumla koordine etmeye yönelik hareket rutinlerinden oluşan egzersiz programlarıdır. Gelişimi Birinci Dünya Savaşı yıllarında başlayan ve ilk başta ‘Kontroloji’ olarak isimlendirilen Pilates metodu, bu ismi daha sonraki yıllarda almıştır. Kontroloji beden, zihin ve ruhun koordinasyonudur ve bilinçli kas kontrolünü sağlar.

Klinik Pilates

Joseph Pilates tarafından geliştirilen mat ve ekipmanlarla yapılan geleneksel pilates egzersizlerinin, kanıta dayalı rehabilitasyon prensiplerine göre modifiye edilerek tedavi amacı ile kullanılmasıdır.

Pilates egzersizleri başlangıçta sadece atletler ve dansçılar tarafından spor yaralanmalarının rehabilitasyonunda uygulanırken, günümüzde konu üzerinde eğitimli fizyoterapistler eşliğinde,

• Spor yaralanmalarında sporcunun yaptığı spora yönelik rehabilitasyonunda,
  • Kifoz, lordoz, skolyoz, bel fıtığı gibi omurga rahatsızlıklarında,
  • Felç, multiple skleroz (MS) vb gibi nörolojik hastalıkların rehabilitasyonunda,
  • Fibromiyalji gibi romatizmal hastalıklarda,
  • Osteoporozda kemik yoğunluğunun arttırılmasında,
  • Donuk omuz gibi çeşitli omuz problemlerinde,
  • Dizde menisküs, bağ yaralanmaları gibi ortopedik rahatsızlıklarda,
  • Yaşlı popülasyonda fizik tedavi programına entegre edilerek tedavi amacı ile güvenli ve etkili bir şekilde uygulanmaktadır.

Klinik pilates ile hastaların yaşam kalitelerinin güvenli ve hızlı bir şekilde arttırılıp kuvvet, denge ve postürün geliştirilmesi, kas esnekliğinin arttırılması, vücut farkındalığının arttırılması, derin abdominal kasların kuvvetlendirilmesi ve koordinasyonun geliştirilmesi amaçlanır. Asıl amacımız, ağrıdan kaçınma mekanizmalarına karşı koyan, başarılı ağrısız bir hareket deneyimi sağlamaktır.